Montag, 1. November 2021

most z minulosti

S Sviatok všetkých svätých a zosnulých. Nie zosunutých, zosnulých. K životu znovu vzkriesených. Zachraňujem z umierajúceho počítača staré fotky. Fotené z noveho mosta. Nezosunul sa...

.Znovu ...vzkrieseného mosta, unesie teraz už aj električku!


Ale okna na pisoároch reštaurácie "UFO" vysoko nad Dunaom a Bratislavou zatreli natoľko, že pánov pri odčerpávaní tekutín už ani z helikoptéry nie je vidieť. Ba ani z parku Janka Kráľa…


(Fotené minimálne pred piatimi rokmi.)


11 Kommentare:

  1. Ale ufouni si s tím pordí. Ufouni vidí všude.

    AntwortenLöschen
  2. Hmm.... vidíš, ako ma život ukrátil. Ja som nikdy nebola v UFE na pánskom WC! Teraz si ale uvedomujem, že ani na dámskom veru nie ! Pritom ako, vtedy buduceho architekta ma mali tie priestory prednostne zaujímať, podľa vzoru našich pedagogov. Tí naši profesori z našej Ama mater - vždy začínali s hodnotením našich prác, archit. návrhov hodnotením návrhu WC. Vedeli , ako je dôležité vyprázdnenie, v živote človeka. Ke´d na buduce zavítam do Bratislavy, tak to musímn napraviť a tu exekurziu tých miestnosti absolvovať. Pozývaš ma ??? ...ja prevediem Teba dámskymi a Ty mňa pánskymi ... Dobre teda, POZÝVAM ja Teba !

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Raz som - kedysi dávno, keď som sa ešte hral na architekta - som projektoval pre náš atelier budovu, kde sme mali byť aj sami umiestnení. Schválne som, ako privátny pokus pre vlastné potešenie a proti nude jednotvárnosti, navrhol pôdorys BEZ záchodov. Moji vzácni kolegovi prisli na to až pri poslednej porade! Pretože ma mali všetci veľmi radi - bodaj by nim keď som pre nich vyhral súťaze! - pochopili tú srandu, že si z nich len strieľam...

      Löschen
    2. Kadejaké " nezbedstva" som tiež rada stvárala , kým som sa ešte vážne nebrala , vediac, že ako mladej mi všeličo odpustia. Občas som do technickej správy aj nejakú somarinu vsunula ... ako napr. že schodiko do reštaurácie je dimenzované širkou aj nosnosťou pre pár ťažných koni ... nikdy tie somariny nikto nenašiel, čo bolo znakom, že štátní uradníci technické správy ani nečítajú. Rozhodne nie pozorne . Raz som na stanovu strechu z Tondachu nakreslila na hrebeni sediacu mačku . Ked som prišla na kolaudáciu, tak mi investor so smutným výrazom v tvári ounamuje, že všetko je podľa môjho návrhu, iba tú mačku na strechu nedal, lebo od Tondachu dostal ponuku na jej výrobu veľmi vysokú. Že za tú mačku si mohol dať urobiť celú klampiarinu na streche. No, padla by som pre zmenu ja na zadok, ked by som tam tú mačku uvidela. Už som zvážnela , či zostarlá ? Prešli ma vtipky ... život je tvrdý

      Löschen
    3. Pravdu hovoríš: čím je mäkkší, tým je tvrdší!

      Löschen
    4. Na střeše má být holub.
      I když vrabec v hrsti je jistota.

      Löschen
    5. U nás sedávajú na streche, občas aj psy. Bolo tomu tak v istm roku bohaotom na snehové fújavice. Ked som sa mamky spýtala, ako je u nás, dostala som odpoveď : "Nášmu Dunčovi je fajn, sedí cez deň na komíne , je mu teplo na zadok a do ďaleka vidí ... "Mali sme za domom snehový závej až ku komínu domu.-12m ??? Vrabce máme v kríku zlatého dažďu. V zime ich prikrmujem semiačkami kadečoho, a na jar ich chcem strieľať, lebo mi žeru klíčiaci hrach-nenažranci.

      Löschen
  3. citát z českého prekladu Hemingwovj knihy, meno neviem presne:
    "Kněz ho v noci do hrsti...", má znázorniť, že "kněz" nevedel dobre anglicky...
    Tak dajme silu do hrsti...

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Na posílení organismu je prý dobrá hrstková polévka (viz např. https://www.toprecepty.cz/recept/446-hrstkova-polevka/)

      Löschen

Smile

  Nichts zum Lachen! Halte aus, bemühe dich, Lieber, wir kommen in den Zirkus. Milacik, namahaj sa trochu, zobberu nas vystupdovat o cirkusu!

tlustjoch2.blogspot.com