Samstag, 22. Mai 2021

Kolonoskopia - Spiegelein, Spiegelein, sag mir, wer ist die Schönste im Land?*

D Dáme koňa rasovi, rasovi...

 U muziky su já chlap, doma koně žerú žlab

/: a já povím tatovi, dajte koňa rasovi. :/

 

Z koži budú remeně, z kosti budú hrebeně

/: z hlavy bude hrkadlo, z lici bude zrkadlo :/

 

Někdy se jako třetí sloka zpívá verbuňk "Husárovi dobre je"

 

“z hlavy bude hrkadlo, z lici bude zrkadlo”

 

Ja som to poznal ako “z rici bude  zrkádlo, zrkáádlo…”

 

Až dnes, po vyše pol storočia, som pochopil túto veľkú ľudovú múdrosť. Ako vždy a všade je ľudová tvorba svojou pravdou neporaziteľná! Napríklad sa hovorieva: “Nechoď do nemocnice, aby si nevyšiel nohami dopredu!” Alebo iný príklad: “Nedráždi hovno nech nesmrdí!”

 

Dospel som nedzitým. Aspoň číseľne. Nemocnice sú medzitým továrne na peniaze. Ich eficiencia liečenia je dnes taktiež číselne vyjadriteľná. To inšpirovalo moju lekárku navrhnúť mi kolonoskopiu, alebo koloskopie.

Nikto nekopíruje v tomto prípade nejakého “KOLOSA”, ako by názov sugeroval, ale jednoducho sa strčí kameru do riti…

Dáme dáme trochu anestézie?

 

Nemecký názov pre koloskopie je Darmspiegelung! To sedí! Zrkadlenie čreva! Veď dávno, pradávno pred týmto švajčiarskym(!) vynálezom, pionier ktorého je uvádzaný Švajčiar Peter DEYHLE, v roku 1969, sa spievalo na Moravskom Slovácku “z rici bude  zrkádlo, zrkáádlo…”

 

Tak do riti so zrkadlom!!!


PS *zkadlo zrkadlo na stene povedz mi ktorá žena je najkrajšia v dedine?


1 Kommentar:

  1. Jenom, aby nešlo zrcadlo zápalné (blíže viz https://cs.wikipedia.org/wiki/Ehrenfried_Walther_von_Tschirnhaus)

    AntwortenLöschen

Smile

  Nichts zum Lachen! Halte aus, bemühe dich, Lieber, wir kommen in den Zirkus. Milacik, namahaj sa trochu, zobberu nas vystupdovat o cirkusu!

tlustjoch2.blogspot.com