Sonntag, 9. Januar 2022

Sen. Len sen?

N(Nájdeš ho tam? Je tam na konci textu! Jeden z mála povolených obrázkov zo známeho psychologického Rorschach-testu, namiesto atramentových škvŕn bol použitý sneh.)


In der Slowakei (slowakisch Noc dlhých nožov) die erste Sitzung des Parlaments nach den Parlamentswahlen 1994 am 3. und 4. November 1994, bei der eine Partei Koalition unter Führung des neuen Ministerpräsidenten Vladimír Mečiar alle staatlichen Spitzenpositionen im parlamentarischen, öffentlich-rechtlichen und wirtschaftspolitischen Bereich mit eigenen Kandidaten besetzte und die Opposition sämtliche Kontrollfunktionen verlor (Wikipedia)


Túto som mal strašný sen, nočná mora sa tomu po slovensky tiež hovorí, ako ma poučil slovník, keď som hľadal, či je výraz “ Night of the Long Knives” aj na Slovensku známy. Moje prekvapenie bolo bezmedzné, pozri citát vyššie, z Wikipédie!


Zažil som totiž túto noc moju privátnu Noc dlhých nožov”! Dúfam, že to bol len strašný sen, nočná mora a zajtrajší deň prinesie láskavé ukľudnenie. Ak nie…


Každý sen má nejaké spojenie s denným životom. Nechce sa mi do hĺbkovej psychologie, rozoberať pánov Sigmund Freud, Alfred Adler a nie posledne G.C. Junga, alebo ako sa všetci velikáni psychoanalýzy volajú, to je moc zložité na nedeľné krásne ráno so žiariacou modrou oblohou a starostlivo okrajkovanými špičkami stromov v lese náprotivnej hory protivného Uetliberg-u, na ktorý, či chcem, či nie, musím čumieť aspoň pokým sa mi nepodarí presťahovať do vily s výhľadom na more. Ale ten takzvaný “Auslöser”, spúšťač doslova, príčina ešte lepšie, tohto strašidelného sna je nad slnko, ktore teraz už hraje víťaznú melódiu nad zamrznutou krajinou, jasná, ako to dnešné krásne kobaltové nebo.


Urobili sme zase raz knihu. Aby sme ju stihli zavčasu poslať do tlačiarne sme s tou nezbytnou poslednou kontrolou poriadne šprintovali. Dnes v noci som dostal pred nos predostretý rezultát: malé obrázky sa rozťahovali cez dve strany, čím sa stal text nečitateľný, kreslené ilustrácie boli “hore hlavou” a väčšinou tieto zase zrezané do poloviny formátu, bez akejkoľvek logiky. Žasol som nad tým masakrom, zažil som “noc dlhých nožov”, biologický masaker na vlastnom tele.


Ale to najhoršie som objavil až celkom nad ránom: Objedal som 750 000 výtačkov! Výrobná cena tej komplikovanej knihy exkluzívne transportu príde na CHF 25 až tridsať. Takže než ich predám, mám pekný dlh na krku!


Už dávno si neviažem kravatu na krk, nie som politik, nie som bankár. Ani teraz sa nezmením. Neuviažem si ani kravatu, ani povraz na krk - opijem sa a pôjdem si ľahnúť do lesa…mrzne.

Tip: Pod veľkým je malý...


1 Kommentar:

  1. Úplně nejníž je zmrzlý playboy zajíček.
    Vychrtlý, nešťastný.
    Odzvonilo mu.

    AntwortenLöschen

Smile

  Nichts zum Lachen! Halte aus, bemühe dich, Lieber, wir kommen in den Zirkus. Milacik, namahaj sa trochu, zobberu nas vystupdovat o cirkusu!

tlustjoch2.blogspot.com