Montag, 25. April 2022

z archivu o teorîi umenia

 


Teraz skúsim písať po koniec. Jedlo voní zdola z kuchyne. Korektúra prestáva fungovať...za to funguje prvý raz ohraničený okraj! Boris rozpráva o slávnej fotografii Marilyn Monroe nad mrežou vetracej šachty so zdvihnutou sukňou.

Počas rozprávanie nám Marilyn zaspievala svoju známu “Diamonds for Ever”, alebo ako sa to volá. Kým fotku s božskou Marilyn fotili cez nespočetné opakovania inú slávnu fotografiu fotili o deň skôr: “červenoarmejec nad Berlínom” bola naaranžovaná o deň neskôr, pretože v “jedna k jednej čase” už bola na fotenie tma. Povedal by som, že obidva postupy sú vo výtvarných médiach legálne, opodstanené, nič nemožno označiť ako “fake”. Sú to jednoducho legálne prostriedky vyjadrovania týchto druhov umeleckého prejavu.

Napríklad, aby som bol konkrétny, nižšie publikovaná skica ľudožrúta, ktorý sa teší, usmieva nad vidinou šunkových raňajok, je pre časť divákov nechutná, odäpor vzbudzujúca, pre iných skôr úsmevná, až milá. Pre mňa osobne, ako tvorca tejto snímky, je obsah na skrze prostý, smiešny, až vulgárny. Ja viem, aspoň teda dúfam, že za ten krásny úsmev venovaný jednej dáme, dostanem za odmenu prinajmenšom súdok sektu, ak nie krištáľový pohár vzácneho perlivého

 

šampanského. To je ten vedomý hmotný, materialistický prístup ku tvorčiemu procesu  - účeľ svätí prostriedky!

Rozžiarený kanibal v očakávaní…Original, teda pôvodná ilustrácia…

NB Preklad DeepL

1 Kommentar:

Smile

  Nichts zum Lachen! Halte aus, bemühe dich, Lieber, wir kommen in den Zirkus. Milacik, namahaj sa trochu, zobberu nas vystupdovat o cirkusu!

tlustjoch2.blogspot.com