Viem
ty si ešte mladucha
len čas zavŕtal sa ti do ducha
uložil tam odistenú časovanú mínu
zahral zlú nemilostnú pantomímu
pošepkám ti teda do ucha
si moja krásna múdra ropucha
radšej utečieš keď nadržaného kuchtíka zočíš
zo skalky ratovať život do močiara skočíš
tam perlivá bahnistá studienka
zachráň pre mňa tvoje hodvábne stehienka
čas nechaj ďalej plynúť na panvici pražiť
na chrbte tvojom nechaj daj lásku mi užiť
veď text v učebnici v ľudovej škole znel
skokan zelený oblapí samičku by na chrbte jej sedel
odkiaľ by v rákosí hlasno krkal radostne
po skončení jazdy žalostne až bolestne
Viem, chovám sa píšem bez zmyslu ako pravý grafoman,
lebo nesmiernu radosť a pôžitok z týchto riadkov mám.
Vášeň túto trochu ale kalí, že pisálek úbohý som, malý, nemám čo povedať
kde riadky popísané vytlačiť, pre ľudstvo zverejniť, slova tieto inde než do smetí dať...
Raz sme ich takto pristihli na detskom ihrisku zvanom Pípac, na Sonnenbergu, len ten pán mal v zadku strčenú akú dlhú slamku, aj sme to filmovali, bohvie, kde tie zábery dnes sú?
EPILOG:
Skokan zelený oblapí samičku...
tá na chrbte ho vláči
až kým oplodniť sa ráči
a porodí neskôr ropuchu mladičku...
Tak to teda takto je. Velikán literatúry Milan Kundera sa dôkladne a dôrazne k tematike grafomanie vyjadruje. Len celkom nemôžem súhlasiť. Som grafoman v zmysle synonyma
“Furor scribendi”, zúrivosť písať, tento termín sa mi viac páči, lebo sa zúrivo a asi aj márne pokúšam dohnať zameškané. Viem, psychiatria, psychologia a iné psychovedy majú svoje výklady a pomenovania pre bláznov ako som ja, ale ja som nikdy nemal ani len pamätník pre spolužiakov, o zošite ako ho mal každý a nežne ho nazýval “môj deníček” vôbec ani len nehovorím. Tak mi zostáva len spomienka uložená v hlave a tá je čím ďalej tým viac podobná na sýr z údolia Ementálu, priam sa skvie, hýri dierami. Zostáva len pátrať, začínať otázkou “ako to vtedy bolo” a dúfať, že nie všetky diery v ementále sa časom zmenili na tie povestné čierne diery, ktoré nemilosrdne všetko pohltia. Možno fantázia a úpravy neprekryjú, “ako to teda bolo” - ale ako to teda bolo?
Raz dávno som bol v Prahe na Strahove, na študentskom internáte, kolej sa tam tomu hovorilo. U nás nie. Navštívil som tam moju bývalú lásku, študovala tam vo výmennom semestri. Už vtedy tam bola kopa zahraničných študentov, pravda väčšinou z takzvaných priateľských krajín, ako Kuba, Etiópia vtedy, Niger, Pobrežie slonoviny a hromada iných exotov. Zabudol som, odkiaľ bol ten šťúply tmavý Afričan, ako všetci drvil aj on češtinu. Veľmi ma mrzí, že som si nezapisoval veci zažité, spoznané, takto môžem len smútiť, jedovať sa, zúriť a v zmysle “furor scribendi” písať dnes, s odstupom pol storočia…
Bol nezabudnuteľný, tento študent. Jeho tempo prenikania do novej, úplne cudzej reči, bolo priam fenomenálne. Len čo počul nové slovo, sypal k nemu verš. Mohol som povedať úplnú hovadinu, našiel k tomu ihneď do rýmu inú. Aj na to má psycho nejaký pojem, vysvetlenie, mne zostáva len zlosť, že som si to nezapisoval. Že som už vtedy nebol bohužiaľ grafoman, ale len prasprostý úbohý sexuálny maniak, ktorý myslel len na blížiaci sa akt znovuvydania príbehu bývalej lásky, ktorý sa aj tak geniálne nevydaril, na čo má ostatne psychiater opäť presný názov…
Tak sa verejne kajám a omlúvam, grafoman som a budem...
Grafoman kreslí grafy.
AntwortenLöschenErotoman kreslí éroplány.
Pan Al_man kreslí linecká kolečka.
Aspoň pán Al_man má tých kolečiek dosť! Oder?
LöschenMá jich dost. Ale má problem s hygienikem, neboť ta kolečka kreslí nasliněnou inkoustovou tužkou.
Löschen