Freitag, 30. April 2021

otec mi rozprával

N napíš na nový čistý papier

nechodil som lyžovať do Tatier

pažravý vymenil som svoje lyže

za slíže

som muž ktorý nemá lyže 

už len líže

vyber pero otvor tuš

dokáž že si muž

(ak treba spomienkami a aj slivovicou sa potúž)

(nech zahrajú ti tuš!)

zober papier zastrúhaj tužku

nakresli na papier tú svou družku

vraj nevieš ju nakresliť?!?

tužku strč za ucho

a papierom vytri riť…

moderný diktafón r. 1956

 


Podľa zaručených spomienok rannej mladosti

dnes môžeš sa smiať do sýtosti

vtedy telefón do noci zazvonil

otca zo spánku zobudil

údajne telegram budeme vám diktovať

rozrušený otec musel takmer srať

ani po rokoch nevedel sa z toho smiať

čo k tomu dodať, povedať?

Telegramy už vymreli, rodičia tiež…


3 Kommentare:

  1. Venca Dg nepoužíval telefonní aparát
    ale v noci, když šel srát
    tak na roli Harmasanu
    nekonečnou napsal k ránu
    poetickou lyriku
    o štětce a kyblíku.

    AntwortenLöschen
  2. Nevím jestli jsi lepší poeta nebo kreslíř :)

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. som asi ak sa ma niekto opýta
      niečo ako starý husita
      som podobojím...

      Löschen

Smile

  Nichts zum Lachen! Halte aus, bemühe dich, Lieber, wir kommen in den Zirkus. Milacik, namahaj sa trochu, zobberu nas vystupdovat o cirkusu!

tlustjoch2.blogspot.com