Freitag, 19. November 2021

Ordnung muss sein - poriadok musí byť!

P Poriadok vo Švajčiarsku je zákon číslo jeden. Ak napríklad žena stratí vložku, poctivý nálezca ju musí priniesť na miestnu políciu. Cvičení psy stopári nájdu - najnovšie použitím DNA laboratória - majiteľku, vložku vrátia a ich psovodi zinkasujú pokutu za znečistenie okolia tzv. littering.

Iná situácia s otvára v galérii alebo múzeu. Tu je vyžadovaný jemnocit a skúsenosť riaditeľa výstaviska. Novým, respektíve neskúseným pracovníkom, vysvetľuje prítomný kompetentný kustód detailne postup a náplň ich zodpovednej práce nasledovne:

“Každý kúsok špiny patrí do odpadu. Teraz je jeseň a lístie sa tu nám tu hromadí, opadané lístie. To musí byť každodenne odstránené. Ale pozor! Listy na týchto objektoch treba prinajmenšom do budúcej jari uchovať. Najmenej do prípadnej reštaurácie. Takže tu vypnete ten svoj fúkač. Zafúkať si môžete potom asi zase na jar, vtedy je opäť intenzívna fúkacia sezóna…”

”Rozumiem šéfe, ale to nesmím tedy íct aš do jari do reštaurácie j? Šak my tu nemáme kantínu, kam mám íct jest? Jestli mi to povíte?”

“Ja by som vám odporúčal, aby ste sa nasýtil krásou vystavených umeleckých artefaktov, krásnych sôch, obrazov a tak …”

“Šéfe, to čúl fakt nesmím any do jari nyč jesc? To je teda fakt “fucked”, nech som neni sám jeden artefakt! To jebem celé to vaše uméný aj s tými onými artefaktami, serem taký robota, berem aktovka idem Jáchymov!”


1 Kommentar:

Smile

  Nichts zum Lachen! Halte aus, bemühe dich, Lieber, wir kommen in den Zirkus. Milacik, namahaj sa trochu, zobberu nas vystupdovat o cirkusu!

tlustjoch2.blogspot.com