Montag, 24. Januar 2022

memoáre

R Raz zas domov som sa vrátil

hneď som sa tam stratil

načo som sa domov vrátil

aby som ten zvyšný čas seba hľadaním krátil?


svoje memoáre

píšem s hubou v tráve

tú jednu som tam neraz položil ale nevedel som oceniť

že okrem veľkých pŕs mala aj veľkú riť


bol som mladý hlúpy sprostý

môj obzor bol veľmi prostý

čo tam interesoval ma nejaký zadok

tým otvorom zaujímavý bol len predok


mal by som sa dnes aj hanbiť

keď dnes ja starý jasam na každú oblú riť

tá z tej trávy vtedy mala by ma zbiť

vyvarovať ľudstvo radšej ma zabiť


Čas hľadaním sám seba a minulosti strácať?

Nielen napätím chce sa mi zo mňa zvracať!

Načo sa tam mal znovu vracať

nič už nenapravíš, len sa hanbou stratíš, zbytočne okolo toho kecať…


Zase raz som sa domov vrátil aby som sa tam zase zvrátil?

Stratil topil v minulosti, nevybrdneš z bahna zlosti,

čo všetko si mal vedieť ináč,

keby už nič tak aspoň jablkový zavináč!


Ano, je to ťažký údel, 

to nevolá sa zavináč, to je jablčný štrúdel

Ešte aj to nie je správne, aj to zle je, 

po rokoch ani vlastnú a ani inú reč človek už nevie, žerie namiesto pekne je.!


Príklad: Autor vyžaduje rešpekt, rešpektu celú množinu!

Anlýza - zaiste chybná! - autor má znovu! chuť na slaninu.

“Re” špek, čo? To posledné písmeno, to?

Zabudni na to! 


Hrdina už bije tvoja hodina,

už nemáš srdce leva?

Pred tebou krásnou riťou vlní skvostná deva,

pakuješ krámy, kam utekáš, azda nie do kina! 


Nenajdeš tam ani tu reálny svet,

minulosť ťa dobieha ako zvädnutý kvet.

končiare zasnežených Álp na azurovom nebi plávu ako plavci delfin, ten nový štýl,

nevieš kde hore je, kde pod vodou, rite z vody vyhadzujú chrbticu akou je u lode kýl.


Alpské špičky rýchlo sa nový štýl plávania naučili,

pred nadýchnutím nohami kopli a zadky vypučili,

tak pláve sa dnes ten nový rýchly štýl,

za mlade poeticky zvaný motýľ.


Nevieš, či vyšla z vody 

ukázať svoj zvody,

cez sieťované plavky vydala ich pre oka radosť dosť,

tá tmavovlasá štíhla zvodná kosť.


Nové talianske príslovie? “Ama e tara!”

“Ľúb aj balenie!”, je preklad trochu násilný,

Dio mio!, čo pisateľ tu tára,

na zabalený obsah zaoblený tečú mi sliny! 

Motorizované safari r. MMXXII


Už nemáš srdce leva, dnes utekal by si pred takou mačkou,

už máš len auto s lviou značkou.

Ochrana hľadal u svojho Peugeota.

bože, čo stal si sa rokmi za kokota!






3 Kommentare:

  1. jaká je to krásná věc
    strůdl
    buchta
    makovec!!!!

    AntwortenLöschen
  2. Aká je to smutná vec
    na štrudl liezol mravenec
    chcel vyliezť na buchtu
    tá schovala sa za kuchtu
    kucht bola horúca
    mravcov svet a však nezrúca
    drží si ten svoj štrudel
    ako keby to bol nejaký čierny pudel...

    AntwortenLöschen

Smile

  Nichts zum Lachen! Halte aus, bemühe dich, Lieber, wir kommen in den Zirkus. Milacik, namahaj sa trochu, zobberu nas vystupdovat o cirkusu!

tlustjoch2.blogspot.com