Mittwoch, 7. April 2021

Garota, pardon, Gréta

 

(Zdroj BBC News)


do komnaty vošiel ataman*

unavený zvalil sa na otoman**

po celý deň tlačila ho ľavá bota***

od zlosti skoro sa zvalil na komorníka Ota


na spánok nepomyslel bola mu zima

čím prikryť chýbala perina****

dežurnaja tam dnes opäť iná

stará sa o to tu stará chazjajka***** Axiňa


prečo píše žena táto básne márne

či nevidí ako pri tom stárne?

To nie je ako tá šťanda Gréta

tá uvidela už zadarmo kus sveta


(do textu vložím zopár hviezdičiek)

*ataman, kozácky náčelník, Axina je bývalá kozácka dievčina

**otoman, pohovka bez operadiel

***bota, obuv, zariadenie na ochranu chodidla, tiež čižma, hovorove tiež: “sprostý ako bota”

****perina, prikrývka do postele

*****”chazjaj”, v širšom zmysle hospodár


vložil som sem síce pár hviezdičiek 

ale veľká hviezda naša Greta

žiari na firmamente sťa sama naša modrá planeta

vylúdim pre ňu pár falošných? pesničiek


hľadám ich v starej skrini

v smrdutej kuchyni

dežurnaja dačo varí

smradľavým chlapom sa zase niečo marí


nevarí však Axiňa bio

nevidel som ešte nikdy Garota “lajv” ani januárové Rio

pochopím napriek snehu možno až po chvíli

sme v našťastie Európe ale bohužiaľ v apríli


Kto drevo nám do zásob napíli keď všetci sa nám napili?

Kurivo to trvanlivé aj do pece v kuchyni!

Rastie nám znovu a ak nie je ho dosť, tak vezmeš rozpáliť skriňu,

a ak nevezmeš ju, tú starú skriňu, tak rozpáľ nejakú inú bohyňu


Plameň večný musí večne plápolať

nie priožrato verše blabotať

mysli na planetu a na Grétu

obe sú už vyzrelé do kvetu


Kam založil som svoju mobilnú manžetu? Medzi karotky? (Alebo sa to píše ináč?) (Garrotte?)

N Napríklad Garota de Ipanema?

Dobre mi je ako ataman

dobre nečíta ma môj dobrman

dobre pre neho som len otoman

dobre pokúšam a pokúšem sa sám...


4 Kommentare:

  1. Ataman ze Záporoží
    do betle *) se s vodkou složí.
    -------------------------------
    *) do betle = do postele.

    AntwortenLöschen
  2. A keď vodu omylom do úst vloží
    tá do hrobu ho skoro zloží
    šiahne rýchlo do postele
    vodka značky Sputnik V vydezinfikuje, zahreje...

    AntwortenLöschen
  3. Milý Rucolko,
    bacha, aby sem nepřišla Axina, co má blog. :-D
    Jinak, otoman, to bylo vždy slovo mojí prababičky. :-)

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Axina bola moja namilšia šVagrina v Bratislave. Toto je trochu jej na počesť, nedožila sa bohužiaľ, rak nenažraný...
      (Tá druhá Axina ma nemá priliš rada...)

      Löschen

Smile

  Nichts zum Lachen! Halte aus, bemühe dich, Lieber, wir kommen in den Zirkus. Milacik, namahaj sa trochu, zobberu nas vystupdovat o cirkusu!

tlustjoch2.blogspot.com